att vara eller inte vara?

Nu ligger det mesta på isen och det enda vi kan göra är att vänta..
På att isen antingen ska bli starkare eller smälta helt och det vi lagt där bara ska följa med strömmen och försvinna.
eller att isen blir starkare och man vågar ta "det där steget", steget som får bära eler brista.
om isen nu smälter och allt bara försvinner kommer en del finnas kvar då? eller följer allt med strömmen och hamnar hos någon annan ? och vars ska jag vänta? vid slutet av strömmen och hoppas på att det kommer farande med strömmen och tar mig med eller ska jag vänta tills isen är stark nog att gå ut på och hämta det? vill man verkligen att det ska ligga där? och bara vänta? eller ska man skita i det och bara gå vidare? och struta i om det kliver av isen själv och tror att man väntar vid sidan av? det hela handlar om val. ett avgörande val som bestämmer vad som kommer hända och hur man vill att det ska göra. för om man väljer fel och väljer fel så kommer man ångra sig ? eller hur. är det bara jag som har det jobbigt och ingen ser det? fast.. alla ser att det är fel men inte den jag vill ska de, den som jag vill ha stöd av den jag vill ska vara min klippa i starkaste stormen den ser det inte, och om den nu ser det så verkar den inte bry sig om att försöka de är ju ändå inte bara mitt fel.

det kan itne bli värre än att isen brister och det man älskar följer med strömmen och man själv drunknar även om det som följer med strömmen väntar påå en vid strömmens slut. allt handlar om val. val som kan verka oviktiga men som kan vara lifsviktiga.


för Det som ligger på isen är det viktigaste för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0