135 jobb å chillerill ;d

idag b örjade vi jobba at 15 så jag passade på att tvätta litt innan var i stort behov av sockar! haha
ikväll ska ja ta å försöka sova lite tidigare så ja frisknar till lite mer ;)

tänkte bara skriva lite tankar som virvlat
tänk hur mångha ansikten som vi möter varje dag,
tänk hur många människor du säger hej till som du aldrig ser igen sedan i ditt liv,
tänk hur många människor du bara går förbi som kanske ser ledsna eller nedstämda ut.
tänk om vi alla istället för att bara gå förbi skulle skänka ett leeende till de somn går förbi
då tror jag att världen skulle bli en mycket trevligare plats där alla hälsar och ger varandra vänliga leenden.
gick till jobbet en dag och det första jag såg när jag kom in på tyrol var en kvinna som jag nog aldrig träffat förut hon log och sa hejsan!
Det gjorde min dag, jag var less, trött å lite på-g-att-bli-sjuk.
Det var en dag som annars hade blivit jobbig, lång och grå. men eftersom denna människa log och sa hej så känner man sig inte bortglömd och som "en av alla dom". utan att jag kände att jag är unik, jag är en peson som finns, som alla ser. det är vad jag hoppas att alla  får känna någon gång. även om det är en dag som man hellst skulle vilja dra täcket över huvudet och bara sova bort det jobbiga.

det finns människor som jag tror är änglar, som går runt och sprider ett ljus, en sorts värme och lycka i olika former som alla känner av så länge de tar emot det. även om det är i form att bara ett litet leeende. så är det ett bra tävken på att världen håller på att bli en bättre plats, för dig, mig och alla andra runt om oss.
jag hoppas att en dag kan alla känna att dom blivit berörd och kan vara ängel för en dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0