160 my baby dont cry

idag, är en dålig dag.
idag är nog sista gången jag träffa min allra allra bästa vän för sista gången på kanske ett år.
vem ska hålla mig i shack?
vem ska fummla ihop orden så bara jag förstår?
vem ska vara min toker när jag behöver en?
varför i helvetet ska du lämna mig.
vet att jag är självisk nu. men jag behöver dig. jag vet att du alltid kommer finnas där men jag vill inte att du ska finnas för mig på andra sidan jorden. jag vill ha dig här. hos mig. Jag behöver ju dig babe! du har varit den som stått vid min sida sen vi jagade fjärillar på sidan fotbollsplanen på tjärnvallen.
jag minns så många bra stunder vi haft.
när vi varit ute och levt rövare på natten, sprungit fulla som ägg i skogen.
badat i en svinkall Å när någon stått å smygtjiikat på oss.
haft långa tekvällar med rent skitsnack. många kvällar på hotellet. roliga promenader till bron vinter som sommar. många djupa funderingar över livet, varför det suger så förbannat.

tillslut måste ajg ändå vara realistisk. jag vill inte att du stannar. du har jobbat så hårt för den här resan. det kommer gå så bra. du kommer skaffa nya vänner men fortfarande hålla kontakten med dina gamla. du är helt klart värd detta stipendium, denna chans att få prova nått som inte alla får chans att göra. du ska uppfylla dina drömmar. sträva mot att bli bäst.(vilket inte blir svårt!)
å sen ska du så klart sträva efter att komma hem igen!

men det skär i mig att säga. jag vill inte säga lycka till och ha det bra, jag vill hoppas att det kommer gå åt helvete och att du kommer hem igen och är nära mig. men som din bästa vän så måste jag lika plikttroget som en hund hålla god min och hoppas det bästa för dig.
jag var så nära gråten ikväll när jag skulle säga hejdå. men jag ville vara stark inte göra det svårare för dig än vad jag tror det kommer bli.
jag älskar dig Iza Nilsson Forsén och hoppas att du kommer få en underbar resa och ett underbart år på college. och sena tt du lovar att höra av dig så ofta du får möjlighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0