78 Kina mat och Takida

gårdagen vart helt underbar!
satt och åt frukost i pyjamas hos iza när storasyster sofia kom in och bad mig klä mig och följa med, så jag gjorde det och hon skjutsade upp mig och iza på berget (hemma) där hon sa åt mig att packa saker så jag kunde sova en natt borta och ett ombyte för att kunna gå ut och äta och så.
så jag packade och sen bar det av, vi åkte calibran saras och det var en ledtråd till att vi skulle till umeå. vad jag inte förstod vaer att jag skulle slippa gå på skolan. böejade nämligen tre och klockan halv ett så började jag oroa mig för att jag skulle kommma försent till festvåningen. så sofia lugnade mig och sa att jag skulle få komma senare. nämligen till fem just innan gästerna kom. så vi kom fram till umeå och jag fick veta att dom tagit dit mig för att ALLA mina syskon skulle på takida. utom jag. jag skulle sitta i saras lägenhet och vara barnvakt (!?) besviken över att jag var den enda av nio syskon som inte skulle få följa så åkte vi till en skit fin kina restaurang för att äta. det var jätte god mat! sen så ställer sig näst störste bror upp och säger att dom ska sjunga för mig. dom gör det och sen så frågar han mig. "varför tror du att du är här egentligen?" och sen så sträcker största storebrosr mig ett kuvert. i det ligger det pengar.. och en biljett och inte vilken biljett som hellst en TAKIDA biljett för konserten på kvällen !! jag blev så sjukt glad att det int var sant och fattade inte hur jag kunde bli så lurad! 



i sommras när hela familjen var hemma och anders satt och klicka på datorn oc h så sa han "malin vetu vilka som kommer till umeå den 14 november? " jag svarade nej och fick veta att det var takida, har varit skit sugen på att se dom sen curly sue och då mest på skoj så sa jag "det kan du ju få ge mig i födelsedagspresent ju ;)" och sen gick jag där ifrån. en kvart senare hade dom bestämt att jag skulle få den i fördelsedagspresent. och när jag kom hem en dag och sa att vi skulle ha festvåning den 14de så skulle allt skita sig men mor min ringde tomas och ordnade så jag slapp fara på den.
och hur faaan har alla kunnat hålla det så hemligt som dom har gjort? :O ;P


ikväll så blir det tårta med Iza Jonas och Dennis  kommer om typ ett tag så nu ska jag gå här ifrån men jag ska väl försöka att börja skriva lite oftare nu  :) jossa kunde itne komma ikv men jag vet att hon är med mig i tankarna ;)  :) Puss å kraaaam på er alla ;]

och grattis på mig ;D 

Kommentarer
Postat av: iza (:

Haha höll på tabba mig några gånger då du nämnde övik och jag svarade altlid lika snabbt nej! ;) Me nfan vad kul det var ;) GRATTIS BABE! :*

2009-11-15 @ 17:40:17
URL: http://lillizor.blogg.se/
Postat av: Anders (Störste bror)

Grattis Syster.

Ni som inte var där igår skulle sett Malins min när hon öppna kuvertet.



Och hennes röda kinder när vi alla 12 stog upp och sjöng för henne...

2009-11-15 @ 19:10:05
Postat av: Jossa

är alltid i dina tankar babe<3

2009-11-16 @ 19:46:46
URL: http://josefinreponen.blogg.se/
Postat av: Storasyrran

Din min när vi ställde oss upp och sjung för dig var obetalbar. Även minen när du öppnade kuvertet. Tack för en trevlig helg! Och grattis, systra mi!

2009-11-16 @ 19:53:24
URL: http://stinanordlof.blogspot.com
Postat av: Anonym

grattis i efterskott

2009-11-27 @ 18:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0